First of All

First of All

Jun 6, 2011

Kecantikkan Pada Pandangan Saya :D

CANTIK ... 
Perkara yang amat diidamkan oleh semua wanita di dunia *boleh dikatakan la . Tapii, ramaii yang buat pengakuan takk kira lahh di blogg mahupun di laman sosial yang lainn bahawa dialahh yang paling cantikk la , dialah yang paling lawa laa dan banyakk lagii .. Sedangkann , pada pendapat aku , kalaulah kita niii betul betul cantikk plus lawa plus cute , orang akan meyatakan yang demikian tanpa kita ketahui.

Hanya orang di sekeliling kita saja yang layakk menilaii tentang kecantikkan kita . Cantikk nii pulakk bukan hanya pada wajah , tapii meliputi beberapa faktor iaitu , perilaku yang lemah lembut , sopan santun , menghormati orang lain dan sifat-sifat pemalu harus diambil berat .

Tetapii , lelaki pada akhir zaman atau lebih dikenali sebagai lelaki zaman sekarang lebih tertarikk pada wanita yang berwajah lawa , berpakaian tidakk menutup aurat dan berkelakuan kurang sopan .Apakah sifat-sifatt tersebut yang dinamakan CANTIKK bagii wanita ?? Pada saya , wanita itu kurang berharga kerana mempamerkan harga diri dia dengan memakai pakaian yang mendedahkan kurniaan ALLAH yang amatlah berharga buat semua wanita .

Kalau jadii kes kes seperti rogol , cabul ,para wanita akan persalahkan kaum lelakii sedangkan  terang terang wanita itu lahh yang salah kerana memakai pakaian yang menimbulkan rasa ghairah dalam diri kaum adam yang melihatt .

Tak kiralahh walaupun dia solatt cukup lima kalii seharii semalam pun , tapii tidakk menutup aurat dengan sempurna tidakk ada gunanya .

Sifat-sifat kewanitaan jugakk perlu diambil berat . Woman nowadays take it easy but the truth is it show our personalities . so , beware with it !

i know you're a city girl , but you still MELAYU + ISLAM okayy .JAGA LAHHH :D

WAHAI WANITA , JAGALAH DIRI ANDA .

No comments: