First of All

First of All

Nov 10, 2013

Smile Outside. Crying Inside. Who knows?

Assalammualaikum w.b.t.

Tanpa kita sedar, kita sebenarnya hidup dengan macam macam jenis manusia. Kadang kala kita tak perasan personaliti sebenar seseorang sehinggalah kita dekati orang tu kan. Tetiba hati kita tanya "eh masa bila pulak dia ni menangis? Sebelum ni tak pernah pun aku nampak dia menangis." Persoalan ni akan muncul bila kita dalam proses nak rapat dengan someone. Ya walaupun secara logiknya memang lah semua orang pernah menangis tapi sampai satu tahap akan ada yang jenis susah nak menangis tapi akan gugur jugak air mata secara tak sengaja bila ada bahu untuk dia bersandar. Bila adanya telinga yang sudi dengar luahan hati dia. Dan adanya hati yang mampu faham apa yang dia rasa.

Kalaulah seseorang tu takda semua benda ni, dia sendiri akan fikir yang takda siapa yang faham dia. So better dia act like nothing happens and move on macam biasa tapi sebenarnya dalam hati dia sepuluh kali ganda sakit. Hati orang tak ada siapa yang tahu kecuali sang Pencipta. Sampai kan ada satu tokoh menyatakan yang rahsia paling besar dalam diri manusia adalah hati. Bagi orang yang susah nak luah pasal masalah dia kat orang sekeliling, jangan risau. Allah kan ada. Dia lah Maha Mendengar. Curahlah segala-galanya kat Dia. Inshaa Allah semua masalah boleh settle.

Tapi lebih eloklah kalau kita carik someone yang boleh kita percaya untuk kita luahkan apa yang kita rasa. Kalau kita asyik pendam je, macam-macam boleh jadi. Konklusinya, sayangilah dan cubalah faham seseorang selagi dia ada di samping kita!

Truly,
Love.

2 comments:

Anonymous said...

Tapi kan bila kita dah kenal orang tu pastu dia tetiba je hilang, apa kita nak buat eh?

Nur Ainaa Nazurah said...

Apa kita nak buat? Hmmm kita panjatkan doa pada Yang Esa semoga orang tu dalam keadaan yang baik dan sentiasa ada di bawah lindungan-Nya. Kalau nak dia datang balik dalam hidup kita, teruskan berdoa dari hari ke hari inshaa Allah, suatu hari nanti dia pasti kembali!