First of All

First of All

Dec 20, 2011

Manusia Bodoh (!)

Manusia bodoh .
Ada sesiapa yang nak buat bantahan dengan statement aku kat atas nii ? Oh tidak , Aku rasa takkan ada yang akan bantah sebab manusia akhir zaman sekarang nii sememangnya bodoh . Nak tahuu kenapa ? Sebab ,tengok sendiri lah
Berapa ramai yang gay ?
Berapa ramai yang lesbian ?
Berapa ramai yang murtad ?
Berapa ramai yang freehair ?
Berapa ramai yang berzina ?
Berapa ramai yang minum arak ?
Berapa ramai yang masuk pusat serenti ?

Kalau nak diikutkan , banyak lagi soalan . Tapii , soalan yang kat atas pun dah cukup untuk dipersoalkan .
Kita start dengan gay  dan lesbian atau lebih dikenali dengan mencintai kaum sejenis . Apahal weh ? Allah dah atur elok-elok . Kaum Adam & Hawa . Takyah lah nak ubah . Apa yang manusia dapat nanti ? Nabi Muhammad S.A.W tak mengaku umat tauu .

Seterusnya , perihal murtad .
Makin ramai yang memohon untuk keluar dari agama Islam . Kenapa? Anda boleh baca beberapa alasan mereka kat Sebab & Alasan Kenapa Melayu Murtad .
Ya Allah , kenapa manusia begitu bodoh ? Aku rasa hukum bagi orang yang murtad adalah bunuhh . Manusia bodoh sebab tak dapat menilai . Bagi aku , orang yang murtad nii dia tak mampu nak pikul tanggungjawab sebagai seorang Muslim . Nampak tak kat mana kebodohan manusia ? Dah tahu tak mampu kenapa tak jumpa ustaz dan mintak bantuan bimbingan mereka .
Mereka mencari jalan mudah .
Persoalan tentang orang kafir anda boleh kaji maksud dalam surah Al-Baqarah . Allah sudah menerangkan tentang kekafiran kaum Yahudi . Cuma depends kepada anda saja untuk mengkaji dengan lbih dalam lagi .
Aku harap sangat pihak berkuasa dapat buat something untuk menghapuskan jumlah murtad kat negara nii .

Surah AL-BAQARAH :79
" Kecelakaan besar bagi orang menulis Kitab Taurat dengan tangan mereka(lalu membantah Kalam Allah dengan rekaan-rekaan mereka ) ,kemudian mereka berkata : Ini ialah dari sisi Allah ,supaya mereka dengan perbuatan itu dapat membeli keuntungan dunia yang sedikit .Maka kecelakaan besar bagi mereka disebabkan apa yang ditulis oleh tangan mereka dan kecelakaan besar bagi mereka daripada apa yang mereka usahakan itu "

Next , freehair , berzina , minum arak ,hisap dadah & banyak lagii yang boleh menjadi punca kerosakkan akidah . Yang lagi satu hal . Kebodohan manusia yang secara zahirnya diagung-agungkan oleh manusia zaman skarang . Contohnya , lelaki yang kurang berminat dalam bab agama nii kebanyakannya lebih berminat untuk memilih awek yang freehair . Betul tak ? Yang perempuan pulak , bila dah tauu yang lelaki suka perempuan yang seksi , freehair mereka pun apa lagi ? Sanggup lakukan apa saja asalkan digilai ramai . Macamm tu jugaklah dengan lain . Dah tauu kalau buat benda tu dosa . Ada seksaan kat akhirat , kenapa nak buat jugak?
Di situlah kebodohan manusia yang aku sendiri tak pernah sedar sebelum nii

POST UNTUK DIRI AKU SENDIRI DAN SELURUH UMAT ISLAM :)

No comments: