First of All

First of All

Dec 14, 2011

FITNAH .

Assalammualaikum ,Selamat Pagi :)

Fitnah ? Banyak gilaa kes fitnah-menfitnah yang berlaku kat surrounding aku . Aku nak tanya sikit lah kan , apa faedah yang orang tu dapat kalau buat fitnah eh ? Pelik betul . Ada yang anggap membuat fitnah itu sebagai hobi? Pehh , hobi dia tambah dosa ? Tak ingat neraka agaknya . Bagi aku , fitnah nii akan timbul melalui dua cara iaitu difitnah kerana mulot orang lain dan satu lagi difitnah kerana sikap kita yang dicurigai orang .

Kalau kes difitnah kerana mulot orang nii , mak aku sendiri yang kena . Yang penyebar fitnah tu plak darah daging dia sendiri .... sanggup kan individu tu buat mcm tu kat darah daging dia sendiri ??!! Manusia .manusia . Kerana harta , sanggup lakukan apa saja . Dalam kes ni , mak aku jadi mangsa kerana menolong mak cik aku untuk keluarkan duit dari bank seseorang untuk tampung perbelanjaan mak cik aku untuk siapkan rumah dia .Tapii , bberapa bulan lepas tu , mak aku baru je beli kereta baru hasil titik peluh dia sendiri . Mulalah , adik-beradik yang lain tunjuk muka protes kat mak aku . Mereka cakap mak aku yang ambik duit somone nii sampai 20ribu ringgit . Oh tidakkkk ! Bodoh gilaa , mak cik aku buat dek je bila dengar yang lain cakap macam tu ? Sumpah sial gilaa kalau kita dah tolong orang yang tak reti nak hargaii . Then , kes ni mereka sebarkan sampai semua sepupu sepapat yang terpengaruh dengan mulot-mulot syaitan yang bercerita pasal mak aku . Aku tahu , mak aku kuat untuk hadapi semua nii .

Kes kedua , difitnah sebab sikap mereka yang dicurigai oleh orang yang melihat . Maaflah kalau ada yang terasa . Bila orang yang kena fitnah ni dengar , dia akan melenting sedangkan semua ni terjadi atas kesalahan dia sendiri . Sikap dia yang melebih-lebih . Okay , orang cakap anda lesbian bukan dari pandangan pertama . Maksud aku , mereka dah tengok cara anda dan kawan anda tu melampau sangat . Kalau kawan baik pun , ada batas nya . Tengok sendiri lah cara anda melayan dia . Anda rasa lain tapii apa persepsi orang lain ? Fikirlah lah sendiri :)




No comments: