First of All

First of All

Mar 9, 2012

Buanglah rasa dengki tu ...

Assalammualaikum w.b.t :)

Hari nie aku nak cerita pasal seorang perempuan yang hidup dengan rasa dengki dengan sesiapa saja yang rapat dengan dia . Bodoh kan ? Sorry la kalau bahasa aku terlalu kasar . Tapi itulah kenyataannya . Orang yang hidup dalam kedengkian nie , hidup dia takkan tenang . Percayalah . 

Macam mana nak hidup tenang kalau asal nampak orang dapat lebih sikit je , dengki , tarik muka , kutuk sana kutuk sini . Boleh tenang ke hidup macam tu ? Haish .... manusia oh manusia . Kenapalah dulu aku tak fikir pasal benda . Padahal , kes dia dengan bestfriend dia dulu pun bergaduh sebab dengki je . Tapi , takda siapa yang nampak . 

Kes dia macam , kawan baik dia dulu nie rapat dengan seorang lelaki yang 'boleh la tahan' . Start je kawan baik dia cerita pasal lelaki tu , budak perempuan nie terus menerus benci kat dia tanpa sebab . Pelik kan ? Bila dipikir-pikirkan balik , perkataan DENGKI yang aku rasa melekat kat dalam hati dia .
Then , bila dia dah tak rapat dengan kawan baik dia tu , dia start rapat dengan aku . . . Sekarang dah bertukar sikit dan situation nie menunjukkan bukti kebenaran pepatah  'what you give is what you will get back' .Aku dah tak boleh pandang muka dia . Rasa macam remuk-remuk kan je kepala dia . Dia selalu nak bagi aku rasa down . Tak pernah nak support aku . Orang yang tak pandai nak hargai kebaikan orang tak layak dijadikan kawan . Selayaknya berkawan dengan binatang kat hutan je .


Sumpah menyesal gila aku sayang dia sebagai kawan baik dulu . Menyesal sebab jadi tempat dia untuk luahkan perasaan . Menyesal . Sumpah menyesal gila ... Bumi tak perlukan kawan yang macam tu . Layak duduk kat bawah tanah je . Menyusahkan hidup orang .


Maaflah kepada sesiapa yang terasa . Buanglah rasa dengki kat dalam hati masing2 yaa . Rasa dengki nie kalau kita tak buang awal-awal , akhirnya akan membinasakan diri kita sendiri . Tak bawak masuk kubur pun kalau kita dengki kat seseorang sebab dia cantik ke , kaya ke , pandai ke . Kat dunia memang lah macam nie. Rezeki masing-masing laa wei . Kalau usaha lebih , dapat la lebih . Takyah lah nak dengki sana dengki sini .



No comments: