First of All

First of All

Mar 8, 2012

| Hidup Takkan Selalu Indah |

Assalammualaikum :)

Dah lama gila aku tak update blog kan ? Of course :) Budak hostel .... Mana boleh balik sesuka hati . Okay , aku taknak buang masa ... Topik kat atas tu memang dah common dalam kehidupan manusia kan ? Sekarang hidup aku hanya dihiasi dengan liku-liku cabaran , harapan mak bapak & hubungan aku dengan Maha Pencipta.

Firstly pasal liku-liku cabaran yang aku kena tempuhi ialah menangani masalah dengan kawan yang selalu datang menerpa hari-hari aku kat asrama . Sumpah bosan gilaa ... Hari-hari kena mengadap perangai-perangai manusia kat sana . Amat merimaskan . Ada kawan susah . Takda kawan pun susah ... Ada kawan susah sebab kita je yang kena jaga hati dia , tapi dia ? Buat aku macam taik je . Tak sakit hati ke kalau dah macam tu dia buat kat aku ? Menyampah sial ....

Next , pasal exam .Alhamdullillah ... result aku agak memberangsangkan . Tapi maths sumpah aku takleh jawab time exam hari tu . haha .. Punah harapan mak bapak aku :( Im so sorry .... Pressure yang amat tinggi tahun nie sebab PMR ... ibu bapa siapalah yang tak harapkan anak dia berjaya ??

Hubungan manusia dengan Maha Pencipta amatlah penting . Untuk nak jaga hubungan kita dengan Allah berbagai-bagai jenis ibadat yang telah Nabi Muhammad titipkan buat umat-umat Baginda di akhir zaman nie. Hanya terletak pada hati-hati kita sama ada nak/ taknak buat je .

Itu saja untuk kali nie :) Jumpa lagi nanti yee :D Maal salamah .


No comments: